VR Εφαρμογή στο Γεωπάρκο Λέσβου – Ηφαιστειακή Προσομοίωση
3d - 2d animation, 3D modeling, Application design, DESIGN, Interactive applications, Multimedia, virtual reality applications, VISUALIZATION, VR and AR interactive experiences / walkthroughsVR Εφαρμογή στο Γεωπάρκο Λέσβου – Ηφαιστειακή Προσομοίωση

Ανάθεση: Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου
Πελάτης: Αιγαίου Sοlutions
Ρόλος μας: Υπεργολάβος
Πρόγραμμα: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Βόρειο Αιγαίο 2014-2020”, ΟΠΣ 5031695
Τοποθεσία: Λέσβος – Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO
Έτος υλοποίησης: 2024
Εφαρμογή Εικονικής Πραγματικότητας (VR) – Ηφαίστειο Βατούσας, Λέσβος
Μια διαδραστική εμπειρία πολιτισμού, τεχνολογίας και γεωεπιστήμης
Στο πλαίσιο του έργου «Δημιουργία-λειτουργία ψηφιακών εφαρμογών προβολής των γεω-μνημείων του Γεωπάρκου Λέσβου – Παγκόσμιου Γεωπάρκου UNESCO», σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε μια πρωτοποριακή εφαρμογή Εικονικής Πραγματικότητας (VR) με στόχο την ανάδειξη της ηφαιστειακής δραστηριότητας και της γεωλογικής ιστορίας του νησιού.
Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να παρακολουθήσει την ηφαιστειακή έκρηξη της Βατούσας σε πραγματικό χρόνο, μέσα από διαφορετικές γωνίες θέασης, επιλέγοντας πολλαπλές εικονικές κάμερες εντός του περιβάλλοντος. Η εμπειρία προσφέρεται μέσω Oculus Quest, επιτρέποντας την ασύρματη, άνετη και καθηλωτική αλληλεπίδραση, χωρίς την ανάγκη εξωτερικού υπολογιστή.
Διαδραστικά Σημεία και Εκπαιδευτικά Στοιχεία
Η εφαρμογή δεν περιορίζεται στην παρακολούθηση της έκρηξης. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να:
- Επιλέγει και να μεταβαίνει σε διαφορετικές κάμερες (από αεροφωτογραφία έως επίγειο πλάνο), για να παρατηρεί το φαινόμενο από ποικίλες οπτικές.
- Κάνει κλικ πάνω σε απολιθωμένους κορμούς που βρίσκονται διάσπαρτοι στο περιβάλλον, ώστε να τους προσεγγίσει, περιστρέψει και εξερευνήσει σε λεπτομέρεια.
- Λαμβάνει επιστημονικές πληροφορίες για κάθε στοιχείο, μέσα από σύντομες περιγραφές και τεκμηριωμένα δεδομένα από την ερευνητική ομάδα του Μουσείου.
Εκπαιδευτική Αξία & Εμπειρία Χρήστη
Η εμπειρία έχει σχεδιαστεί με στόχο:
- την ενίσχυση της περιβαλλοντικής και γεωλογικής εκπαίδευσης, ιδιαίτερα για μαθητές και νέους επισκέπτες.
- τη βιωματική μάθηση, που προκύπτει μέσα από τη σύνδεση του χρήστη με το τοπίο, την ιστορία και τα φυσικά φαινόμενα.
- τη διατήρηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, μέσω της τεχνολογίας αιχμής.
